Att fånga det rätta ögonblicket

Ögonblick - Jag försöker alltid och fånga bilder som är unika där man ser mer invecklat. Jag älskar att kapa människan och hästens ben i dressyren det gör en helt annat upplevelse och man får ett helt annat inblick i bilden också. Det gäller att fånga det rätta ögonblicket. Och vad är det då tänker ni? Engentligen är det svårt oh avgöra helt och hållet via ett inlägg det bestämmer du själv. Jag tycker att man ska kolla på hur hästen går. Tror ingen dressyr ryttare vill ha en bild när hästen går rätt upp med huvudet.
 
Fånga rättsteg -  Ingen vill ha en bild när dressyr hästen går helt konstigt med benen. Ofta handlar det om att se själv och kolla hur andra fotar. Jag personligen vill ha bild i upphoppet inte innan eller efter. Det blir finast så. Anser du att en bild är så skulle jag inte tycka du ska skicka den gör inte det. 
 
 
Bakgrund - Bakgrund är riktigt viktigt det är oftas finast i en skog där inget är så rörligt av sig. På tävlings platser så riktar jag mig alltid emot en skog eller sådant så bilden får så fin bakgrund som möjligt. Jag skulle nog kunna säga att det är såhär jag håller på och trixar. Jag har ju även photoshop vilket gör att jag kan ändra saker på en helt annat sätt med ljus så bilden blir finare och inte grå. Mitt bästa tips är och fota i RAW och manuelt. På hopptävlingar fotar jag med kamerans inställningar och porträtt med mina egna. Blir ofta bäst så. Vill ni veta något mer? Säg till!
Tips & Trix | |
#1 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Kul att läsa! :)

#2 - - SOFIA:

Åh, de sista bilderna såg jättevackra och höstliga ut :)

#3 - - Angelica Bengtsson:

Åh fina bilder, har aldrig fotat hästar faktiskt, men vill gärna göra!!

#4 - - Beatrice Johansson:

Superfina bilder:)
sv: Tusen tack:) Kramisar

Upp