Norrsken 16/2-2016

 
ALLTSÅ JAG DÖR.
Okej jag är såå himla lycklig. Ni vet när man önskat att ha sett saker och sedan blir det så?! En dröm liksom. Min var att se och fota norrsken. Och jag gjorde det! Helt är helt sjukt är fortfrande i chock och är lika lycklig som igår kväll. Jag såg ett sken över ett hus här där jag bor men tänkte. Äsch jag har en sådan förmåga att ''hitta på saker''. Jag kan inbila mig själv men nej det var sant. Så jag sprang först till det stället andra bilden togs men insåg att det inte vart så fint. Så jag sprang nästan ut i skogen kan man säga och tog den första bilden i inlägget. Mitt tips är att ha med sig en ficklampa kolla på aurora forecast hemsida HÄR. Ficklampan lyser ni över på himmeln rakt upp emot norrskenet. För att se om det verkligen finns. Och leta massor jag har fått väntat 1 år på detta ! Så himla coolt tycker bilderna blev helt okej för att vara första gången :D Mina inställningar var ISO : 800 Bländare : F/4. Slutartid : 10 sek och 10 sekunderns nedräckning för att förminska skakningar!
| |
#1 - - Linn Strömberg:

Åh vill också se norrsken!

Svar: Otroligt fint!
Isabelle Johansson

#2 - - Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF:

så vackert :) vill också fota norrsken

Svar: :D
Isabelle Johansson

#3 - - Sigrid:

Så fint med norrsken! :)
Var det här jag bor för någon månad sedan, men såklart var det ju molnigt den dagen :(

Svar: Så himla fint. Fasen vad synd :(
Isabelle Johansson

#4 - - annelie:

va trevligt :D

Svar: Verkligen!
Isabelle Johansson

#5 - - Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione:

Vackert ;D

Svar: Jag dog en aning :D
Isabelle Johansson

#6 - - Malin:

Åh vad roligt att du fick fota norrsken! Jag fotade mitt första vid månadsskiftet, det är en häftig känsla :)

#7 - - Prietha:

Åhh så fint, måste prova fota innan våren kommer!

#8 - - Livet i USA:

Åh! Avundsjuk jag blir! Lär knappast hända hos mig i USA den närmsta tiden;)

#9 - - Skogsraah:

Sååå fint! Saknar norrskenen så mycket!

#10 - - N A T H A L I E :

Gud va häftigt och såå kul för dig tjejen, bilderna blev grymma! :) kram

#11 - - N:

Wow! Skulle så gärna vilja se det någon gång!

#12 - - Malin Lundgren:

så fint!!

#13 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Norrsken är ju så vackert!

#14 - - natalia:

Åh så fint!

#15 - - Michelle:

Norrsken är så häftigt, kul att du fick det på bild! Jag har faktiskt bara sett det en gång i mitt liv!

#16 - - Josse:

SÅ fint!

#17 - - Prietha:

Åhh, vill också! Vad använde du för objektiv? Bor ganska långt norrut så brukar kunna bara kika ut ur fönstret för att se norrsken, så himla häftigt :D

#18 - - Emma Sjölin:

Har att se norrsken på min bucketlist! ♥

Upp